Partnerstwo w zarządzaniu
Przez kurs przeprowadzi Cię Andrzej Blikle
Partnerstwo w zarządzaniu występuje wtedy, kiedy lider nie wydaje poleceń, a jego zespół i tak wie, co ma robić. Nie ocenia ludzi, ale ich wspiera, a jeżeli rozmawia z kimś o jego postępach, to w celu ustalenia, co tej osobie jest potrzebne do rozwoju. Pełny opis
Wielu menedżerów sądzi, że zarządzanie z pozycji władzy i za pomocą przemocy jest łatwe. Wystarczy kazać coś zrobić i to będzie zrobione. Niestety najczęściej tak się nie dzieje.
Warto oprzeć zarządzanie na zaufaniu i partnerstwie, ponieważ brak zaufania prowadzi do działań przemocowych, a one rodzą zachowania obronne. Powoduje to marnowanie potencjału i spadek efektywności, a wszelkie działania w organizacji zaczynają sprowadzać się do kontroli pracowników. W chwilach trudnych lider przemocy może liczyć tylko na siebie i powinien wtedy pamiętać, że każdy jego błąd zostanie wykorzystany przeciwko niemu.
W partnerskim zarządzaniu liderzy pracują nad budowaniem zaufania i poczucia odpowiedzialności, nad eliminowaniem współzawodnictwa na rzecz współpracy. Uczą się budować motywację godnościową, która polega na odwoływaniu się do naturalnej potrzeby każdego człowieka, by mógł być dumny z tego, co robi i jaki jest. Bo ludzie chcą być uczciwi, rzetelni i odpowiedzialni, trzeba im tylko stworzyć odpowiednie warunki.
Program kursu
- Jak budować głębokie zaufanie i odpowiedzialność w organizacji.
- Jakim liderem można się stać, wybierając partnerstwo w zarządzaniu i jak przekłada się to na funkcjonowanie zespołu/organizacji.
- Jak budować motywację, a uniknąć działań, które pracowników demotywują.
- W jaki sposób można przeprowadzać rozwojowe rozmowy z podopiecznymi.
- Na czym polega zarządzanie poza budżetem i poza systemem premiowym.
Kurs jest adresowany do:
- liderów i menedżerów zarządzających zespołami,
- osób, które niedawno awansowały na stanowiska menedżerskie i poszukują swojego sposobu na zarządzanie,
- pracowników działu HR szukających inspiracji do wsparcia menedżerów w firmie,
- liderów i menedżerów dostrzegających spadające inicjatywę i zaangażowanie zespołu,
- osób zarządzających zespołami i grupami projektowymi (np. kadra zarządzająca, menedżerowie, dyrektorzy, kierownicy działów).

Trener, przedsiębiorca, informatyk
Prof. Andrzej Blikle jest profesorem zwyczajnym w Instytucie Podstaw Informatyki Polskiej Akademii Nauk, członkiem Europejskiej Akademii Nauk (Academia Europaea), członkiem honorowym i byłym … dowiedz się więcejprezesem Polskiego Towarzystwa Informatycznego, i członkiem ponad 20 różnych innych organizacji. W roku 2011 otrzymał tytuł „Człowiek Jakości Roku 2010” przyznany przez Kongres polskich Menedżerów Jakości ISO POLAND 2011. Prowadzi firmę doradczo-szkoleniową Andrzej Blikle Doradca. Specjalizuje się w tematach związanych z budowaniem partnerstwa w zarządzaniu, promuje też ideę turkusowych organizacji. Prof. Andrzej Blikle wykłada od roku 1996 zarządzanie kompleksową jakością, a w latach 1996-2010 wdrażał je w swojej rodzinnej firmie A.Blikle Sp. z o.o. otrzymując od roku 2008 liczne nagrody za osiągnięcia w dziedzinie organizacji i zarządzania. Prof. A.Blikle prowadzi własne konwersatorium oraz szkolenia na temat TQM. W roku 2014 ukazała się jego książka "Doktryna jakości - rzecz o skutecznym zarządzaniu" (wydawnictwo Helion), której Trzecie Wydanie Turkusowe jest już dostępne na półkach księgarskich, a także do bezpłatnego pobrania na https://www.moznainaczej.com.pl/ksiazka-i-artykuly/doktryna-jakosci. W maju 2015 r. książka zajęła I miejsce w kategorii Najlepszy poradnik ekonomiczny w konkursie Economicus 2015 organizowanym przez „Dziennik Gazeta Prawna”, a w czerwcu 2016 r. otrzymała nagrodę Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie za najlepszą pracę z zakresu nauk o przedsiębiorstwie w latach 2014 – 2015.
Ocena kursu
99 %
Oceny mogą dodawać wyłącznie kursanci z potwierdzonym kontem
najlepszy kurs z aktualnie skończonych
mądry i przydatny
bardzo ciekawy i budujący wykład.